Week 23

2 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De laatste ronde.

Op weg om onze laatste kilometers te rijden richting kaikoura. Onderweg al begroet door groepen dolfijnen. Aangekomen op de camping en meteen richting het strand gewandeld en het dorp. Hier boottickets gekocht om mee te gaan walvis spotten. 'S avonds aan het water nog een gratis dolfinariumshow gezien.

De volgende ochtend optijd op en met de boot mee. Na vertrek meteen dolfijnen gespot en na een lomp stuk de zee te zijn opgevaren, mochten we 2 walvissen zien. Erg bijzonder dat deze grote wezens vrij in zee zwemmen. Hierna nog 2 verschillende dolfijnsoorten gezien, wat toch echt in het niets viel vergelijken met de walvis (wat waren we blij dat we zeeziek pilletjes hadden gehad, want de halve boot was zeeziek haha). 'S middags doorgereden en een campingplekje aan zee gevonden. Hier genoten van de zon 35+ graden en de mooie zonsondergang in de bergen.

Na heerlijk te hebben geslapen en een ontbijtje aan het strand, op weg om de route rondom kaikoura te lopen (15km). Onderweg zeeleeuwen kolonie, de vissershaven en uitzichtpunten bezocht (erg fijn met 35+ graden en dan je portemonnee vergeten, dus geen ijs). Hierna de voetjes voldaan omhoog, om weer van het prachtige uitzicht te genieten.

Optijd opgestaan om eerst te skypen, blijft fijn dat tijdverschil. Nog even het stadje in geweest, boodschappen gedaan en bij de lokale seafood bbq te hebben geluncht, onderweg terug richting christchurch om halverwege nog lekker een nachtje te slapen. Onderweg aan zee gestopt en een aantal rivieren bezocht. Het blijft altijd fijn die kiezelwegen met de gewone auto en wij ons altijd afvragen of het wel een goed idee is en waarom we geen andere toeisten tegenkomen, maar de locals altijd lachen. Na te hebben ontbeten op weg naar Christchurch. Hier beland op een grote camping aan het water. Hier besloten om de laatste 3 dagen te slapen, aangezien het op goede afstand van Christchurch ligt.

In de ochtend vertrokken om christchurch te verkennen. Hier tentoonstelling bezocht met een uiteraard nederlandse kunstenaar vd velden. Echter blijken wij toch schilderij barbaren, aangezien we binnen 10 minuten buiten stonden, haha. Verder museum bezocht met nieuw zeelandse geschiedenis, wel erg mooi en de toeristische bloementuin bezocht. Na de stad richting zee gereden. Hier heerlijk gezeten en waar joop zijn voorlopig laatste duik in de zee nam. Onder het motto: nu kan het nog! Op de terugweg richting de camping even bekeken waar onze B&B lag en of dit op loopafstand van het autoverhuur en vliegveld lag.

Na te zijn wakker geworden voor onze laatste echte dag zonder verplichtingen, besloten vandaag op de camping te blijven en af te koelen in de beek, ons laatste etenswaren op te eten en vooral even niks te doen. Ook hebben we onze backpacks tevoorschijn gehaald en ingepakt, net zoals vele andere die hier slapen.

Zaterdag uitgeslapen en nog genoten van de zon, waarna we de auto hebben ingeleverd en mensen die begonnen aan hun campertrip, blij gemaakt met ons keukengerei. Zout, peper enz. Waarna we na een zomersewandeling aankwamen in onze B&B met een heerlijk zacht bed, waar we vast heerlijk in zullen slapen na 72 dagen op een dunne ondergrond te hebben gelegen, voor onze lange reis naar huis om jullie weer te bewonderen.

Wij willen onze trouwe lezers graag bedanken voor hun doorzettingsvermogen om onze verhalen te blijven lezen. Scheelt voor ons veel, want nu hebben jullie een goed beeld van onze avonturen.

Tot snel!

1. Ons pap en mam:
    2 februari 2019
    Heel slim om die laatste week nog toe te voegen. slaap lekker, onder jullie schone dekbedovertrek! haha. Deze reis hebben jullie maar mooi in the pocket. Een hele fijne terugreis en dan zien we jullie maandag! Heel veel liefs en toi toi toi. Jullie trouwe lezers.
  2. Ellen Van Oort:
    Tot snel. 😗
  3. Piet odrossly:
    Hallo reizigers

Ten eerste hebben wij genoten van alle reisverslagen met de mooie foto,s
    Zodat ook in Buchten meegeleefd kon worden met het avontuur dat jullie een half jaar beleefd hebben
    Nu wensen wij jullie een mooie en veilige terugreis naar ons koude kikkerlandje
    Tot gauw
    Gr Ome Piet en Tante Jose ( vindt ik wel leuk klinken )
    😁😁😁😁😁😁👍👍👍👍👍👍👍👍👍❤❤
  4. Anja Jansen:
    2 februari 2019
    Goede reis terug...het was leuk om jullie te volgen via jullie reisverhalen!
  5. Nicole:
    3 februari 2019
    Wauw wat n prachtige reis, kan me voorstellen dat t lastig is om daar te vertrekken maar n prachtige herinnering nemen jullie mee. Goed reis en we komen snel jullie verhaal live luisteren. Groetjes jack en nicole