Week 11 en 12

31 oktober 2018 - Nha Trang, Vietnam

Hallo allemaal,

Weer terug op het oude plekje (sihanoukville), kwamen we helaas tot de ontdekking dat er bij Kristie een verkeerde bacterie naar binnen was gegaan. Na de eerste dag ziek te zijn geweest, was de enige troost die dag, dat het voor het eerst in tijden slecht weer was. Na de 2e nacht ging het weer iets beter en na een ontbijtje, dat ik ook binnenhield, zijn we met de scooter erop uit getrokken en hebben de stad zelf verkend en zijn we via het platteland en het strand weer terug gereden. 'S avonds gezellig onder het genot van een live bandje, wat biertjes gedronken. De volgende dag richting kampot, met het tot nu toe gammelste busje. Onderweg gezien wat ze doen met illegale huizen, deze worden letterlijk met de bulldozer overreden, onder het toeziend oog van een hoop militairen.

Na 2 uurtjes stuiteren in het busje, kwamen we aan in Kampot. Wat ons meteen opviel was de rust en de gemoedelijke sfeer. Na onze tassen te hebben gedumpt, de omgeving verkend te voet, konden we ook concluderen dat we lekker en erg goedkoop konden eten. De rest van de dagen hebben we ons, per scooter vervoerd en zijn we de bokor hill (natuur gebied) ingereden en hebben we hier genoten van de omgeving en de mooie route door de bergen. Op de terugweg kwamen we in een flinke regenbui terecht. Na onze poncho's te hebben aangedaan, maar stapvoets de berg hebben afgereden, tot we ergens konden schuilen. 'S avonds zijn we gaan eten bij de buren, waar ze elke avond de bbq aanzetten. De volgende dag naar Kep, de krab stad gereden, waar we over de krab markt hebben gelopen, de apen hebben bekeken bij het strand en heerlijk gelucht aan zee. 'S avonds zijn we met de boot weggeweest, die tegenover ons hotel lag. Doordat Kampot de peperplantage stad, van het land is, zijn we die kant opgegaan. Dit bleek een hele uitdaging, aangezien de weg meer leek op een modderbad en de rivier sommige stukken had weggeslagen. Op de peperplantage aangekomen, wat op een erg mooie locatie was, een rondleiding en proeverij gehad, wat erg interessant was. De dag erop op weg naar Vietnam.

Met een uurtje rijden, stonden we alweer met onze tas bij de grens. Na 10 minuten konden we alweer door en stapte we zo Vietnam binnen, op weg naar: Ho chi minh. Echter bleek deze reis, met 3 keer overstappen + wachttijden een rit van 13 uur. Aangekomen in Ho chi minh, voldeed deze stad weer aan onze verwachting, mega druk en bomvol chinezen. In deze 2 dagen, alles verkend in de drukke stad, onderandere het war museum en 's avonds gegeten bij de streetfood markt.

Aangezien we hier veel plekken willen bezoeken, weer verder gereisd richting Nha trang. Hier na weer een lange busreis, aangekomen en onze spullen te hebben gedropt in een veelste grote kamer voor onszelf, zijn we een hapje gaan eten. Hier hebben we maar eens krokodil geprobeerd. De dagen hierna zijn we door de stad gaan dwalen, waar het stikt van de Russische vakantiegangers, die vooral houden van: eten, zuipen, alles met krokodillenhuid en sieraden. Na 'S avonds wat te hebben gegeten en gedronken, bleek ons richtinggevoel niet meer te kloppen en waren we toch echt verdwaald. Dit bleek niet de laatste keer, haha. Na een hele dag wandelen, onszelf tegoed gedaan aan een dagje strand, aan de ruige kust inverband met de harde wind. Hierna 's avonds op de slaapbus, maar dan de luxe variant in vergelijking met Laos gepakt, voor een nachtelijke rit van 12 uur hopen we aan te komen in Hoi an. Hier duiken we in het echte Vietnamese leven.

Tot snel!