Week 14

24 november 2018 - Hanoi, Vietnam

Achterblijvers,

Hier weer een berichtje, na te zijn gearriveerd in Hanoi met een busrit van 4 uur. Meteen geregeld dat we dezelfde avond door konden naar ha giang. Snel gegeten en anderhalf uur later, alweer opgepikt om de slaapbus te pakken. Alles ging goed en we werden om 3 uur 's nachts afgezet in het god verlaten ha giang. Echter bleek de info van het hostel niet te kloppen. Na meerdere keren aanbellen en bijna het raam eruit te hebben geklopt, GEEN 24 UURS RECEPTIE! Toen onze redding gezocht op een bankje in het park. Gelukkig hadden we nog een paar nood biertjes in de tas en na 4 uur wachten en aangekeken worden door locals, die vanaf 4 uur 's nachts begonnen met sporten, kwam er eindelijk leven in het hostel. Echter kwam er van slapen niets, aangezien we de camperwagen voor nieuw zeeland aan het boeken waren. Toen dit definitief was geregeld, heerlijk in slaap gevallen.

De ha giang loop (motorrit van 500 km). Onze dag rugzakken gepakt voor 3 dagen en ondertussen een splinternieuwe motor te hebben mogen ontvangen, waren we klaar om te vertrekken. De eerste dag begon vanuit de stad de bergen in, waar al snel bleek dat we ondanks de regen erg gingen genieten, wat een authentieke en groene omgeving. Na flink wat bochten werk, berg op en af, voor het eerst onderweg de lange broek en jassen aangedaan, aangezien het steenkoud was. Onderweg weinig gestopt, aangezien het erg mistig was, na 6 uur rijden aangekomen en een prima hotel gevonden met een uitzicht op de rijstvelden. Na een ontbijt met als uitzicht en geur de lokale vleesmarkt, weer op de motor gestapt op weg naar de grens met China, waar we het uiterste noorden van vietnam zijn geweest. Hier het uitzichtpunt beklommen waar we een delegatie hoge politie agenten tegen het lijf liepen. Hierna door gereden via een erg mooie bergpas, waarna we aankwamen in een traditioneel dorpje, waar we hebben genoten van de locale bevolking en hun kleurrijke kledingstukken. Dag 3 zijn we over echte binnenwegen terug gereden, wat inhield (kiezelpaden) door dorpjes waar we als toerist meer de attractie waren en waar zelfs de jongste kinderen mee werkte op het land. Onderweg nog lekker geluncht, waarna we zijn door gereden naar het hostel. 'S avonds opzoek gegaan naar wat eten, waarna we belandden in een lokaal tentje waar we door iedereen vriendelijk werden aangekeken en we zonder het echt door te hebben al een keuze qua eten voor ons was gemaakt (kregen gewoon hetzelfde als iedereen die binnenkwam).

Na ons laatste avontuur met de slaapbus dachten we save te spelen door na de loop overdag terug te reizen naar hanoi. Echter nadat de miniven een uur te laat kwam, dachten we dat we hiermee naar onze eindbestemming zouden gaan. Helaas bleek tot ons grote verdriet, nog in een slaapbus moesten. Deze bleek al vol te zitten terwijl ons gehele busje en nog bij moest (15 personen). Toen we de chauffeur duidelijk hadden gemaakt dat wij meer hadden betaald dan de locals en wij zeker niet in het gangpad gingen zitten, werden er een aantal plaatsen vrij gemaakt. Echter hield dit in: met 6 man op 5 plaatsen en dat voor 7 uur. Na deze geweldige rit onze intrek genomen voor 5 nachtjes in het hostel.

De dagen in hanoi waren gepland om even te relaxen. We hebben hier een gevangenis bezocht en de trainrails straat. Verder onze eigen streetfood ronde gelopen en vooral genoten van de gezellige barretjes en café's en alles gekocht wat we nodig hadden voor in nieuw zeeland. Zo hebben we ons Azië avontuur afgesloten om zo te vertrekken naar voor jullie vanuit Nederland, naar de andere kant van de wereld.

Tot in nieuw zeeland!

1. Ellen Van Oort:
    24 november 2018
    Weer een mooi verslag en leuke foto's.
    Nu genieten van de andere kant van de wereld.
    De komende 2 maanden zal een hele andere ervaring zijn als de laatste 4.
    Geniet ervan samen. 😍
  2. Piet odrossly:
    24 november 2018
    Hallo jullie tweetjes
    Leuke en spannende verhalen van alles wat jullie meemaken
    Wij kijken altijd met veel plezier uit naar jullie reisverslag
    Jose en ik zijn wel een beetje jaloers
    Maak er nog een super tijd van ,en geniet van alles
    Goede reis naar New Zealand doeiiiii gr van Piet & Jose
  3. Ons pap en mam:
    25 november 2018
    Hallo, kiwi s
    Wat een mooie foto s, vooral die van die spiegel. Ik vind mezelf altijd volbeladen op de fiets, maar er is altijd weer een overtreffende trap. En leuk dat jullie nog steeds schrijven over jullie avonturen. Hou vol ...... dan hebben jullie veel gespreksstof.
  4. Tess:
    25 november 2018
    Mooie ervaringen en geniet van jullie nieuwe in nieuw Zeeland. Tot snel alweer !