Week 15

2 december 2018 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Nieuw zeeland.

Daar waren we dan, na een vlucht van 17 uur weer terug in de westerse beschaving. Nadat we onze bagage weer hadden gevonden, op zoek naar vervoer naar de B&B waar we de eerste nacht zouden slapen. Echter bleek er geen bus te rijden in die richting en de taxi's wilden ons niet, omdat de afstand te klein was. Nadat we hadden gebeld naar de B&B, of zij ons wilden oppikken, werd ons verteld te wachten op een vast punt en uit te kijken naar een vrouw in een zwarte auto. Na een half uur verscheen er een auto die voldeed aan de beschrijving en vroeg joop of ze toevallig ons zocht. Echter reageerde zij met antwoord: nee ik ben op zoek naar vietnamese mensen. Na nog een half uur te wachten, besloten om eigen vervoer te regelen en met een soort van trike naar de B&B gebracht, waar niemand open deed. Na nog een telefoontje bleek dat ze ons aan het zoeken waren op de airport. Ze zouden er binnen 10 minuten zijn. Toen we elkaar aankeken en al lachend zeiden: het zal toch niet de vrouw zijn die we hadden aangesproken en jawel hoor, daar kwam de vrouw gelukkig al lachend aangereden. Na een kennismaking en rondleiding door het nieuwe huis, zijn we lekker gaan douche en optijd gaan slapen.

De volgende dag vroeg opgestaan en richting het verhuur bedrijf gegaan. Hier bleek dat de wagen nog niet klaar was en het nog even kon duren. Wij zijn een hapje gaan eten en bij terugkomst bleek er meer te aan moeten gebeuren dan gedacht. Uiteindelijk de wagen mee gekregen en na een kort ritje even om de hoek gestopt, om wat spullen te verleggen. Toen we weer wilde gaan, bleek de auto niet te starten. Toen maar terug gelopen naar het verhuurbedrijf en het gemeld, dachten ze: daar heb je weer een domme europeaan, die niet weet hoe een automaat werkt, maar het bleek echt hun fout aangezien de accupolen niet waren vastgezet. Hierna eindelijk op weg om inkopen te doen en opzoek te gaan naar een camping. Oo wat waren wij blij met zo'n mega supermarkt waar je weer alles kan kopen.

Onderweg naar de camping, bleek al hoe mooi en groen de omgeving was. De eerste twee nachten even tot rust gekomen en alles een plek gegeven in de wagen en genoten van de rust en de natuur. Op weg richting het noordelijkste puntje van nieuw zeeland. Rijdend door het mooie landschap, onderweg naar een natuurcamping aan zee. Hier heerlijk gestaan en genoten van het uitzicht. Na nuttige info van een ranger, de volgende morgen weer verder gereden richting een natuurgebied waar we in het bos sliepen en waar we 's avonds een lading noodweer over ons heen kregen. Toch lekker geslapen en de ochtend erop een mooir wandeling gemaakt door het gebied. 'S middags verder gereden, waarna we op een gravel weg (onverharde weg) eerst een meisje tegenkwamen die een eenzijdig ongeluk had gehad, 5 minuten voor ons. Hier even gekeken of we iets konden doen, maar ze had gelukkig zelf niks.

Op naar de beroemde vuurtoren van het noordereiland. Na een korte wandeling, genoten van het uitzicht op de twee bij elkaar komende oceanen. Hier nog een wandeling gemaakt, waarna we verder zijn gereden naar een camping. Onderweg nog gestopt voor een zand hap avontuur in de duinen, waar we zijn gaan zandborden. Waar het echt leek of we midden in de woestijn waren, door de enorme hitte. Echt leuk voor "grote" kleine kinderen. 'S avonds op de camping rustig op onze stoeltjes genoten van een hele horde wilde paarden. Verder kunnen we stellen dat de echte maori bevolking graag fish en chips eet, aangezien het nogal grote personen zijn.

We kunnen nog veel meer vertellen, maar het word anders veelste lang.

Tot het volgende avontuur!

1. Nicole & Kevin:
    2 december 2018
    Leuk om te lezen. Weer vanalles meegemaakt! Op naar weer een avontuur😘liefs
  2. Ellen Van Oort:
    2 december 2018
    Weer een mooi verslag en zo te zien een super omgeving. 😗
  3. Anne:
    4 december 2018