Week 20

10 januari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Beste lezers,

Hier weer een verhaal. Het is iets langer geworden, aangezien onze telefoonkaarten niet veel bereik kunnen vinden. Na het abel tasman park, beland op Alexander bluff campsite. Hier heerlijk gezwommen en in de avond ons verbaasd, hoe druk het hier werd. Wij verwachten dat het op het hele zuidereiland veel drukker zal zijn.

Na ons 's ochtends tussen de andere busjes te hebben gehaald, doorgereden via een mooie binnenweg naar een DOC camping, waar we de volgende dag de old ghost track wilde doen. We werden binnen 15 minuten knetter gek van de sandflies. Na snel een lange broek, een lange mouwen shirt en sokken in de slippers te hebben aangedaan, toch maar naar binnen gevlucht. Na een nacht slapen keken we naar buiten en er nog meer sandflies te zien waren, zijn we deze plek snel ontvlucht (betaal altijd pas na een half uur, dan kun je altijd nog weg).

Op weg richting westport een aantal mooie stops gemaakt. Hier inkopen gedaan en besloten omhoog te rijden richting karamea. Hier beland op een erg nette camping (betaald), dus in 9 dagen een echte douche inplaats van een rivier douche. Hier 's middags genoten van het strand aan de westkant en 's avonds de ondergaande zon in de bergen zien kruipen, heerlijk.

'S ochtends vertrokken richting opera. Hier na 15 km een oude ontplofte zagerij bezocht en wandelingen gemaakt langs 3 grotten, erg mooi, maar wel de meest slechte, stijle en smalle weg om er te komen. Hierna heerlijk wat gegeten met uitzicht op zee, daarna zijn we weer terug richting westport gereden. Hier overnacht aan het strand, heerlijk gezwommen en een oud scheepswrak bekeken. Ook hebben we mogen aanschouwen hoe meeuwen hun best doen om schelpen open te krijgen.

'S ochtends richting greymouth gereden en onderweg de pancake rocks bezocht. Daarna in hartje greymouth geslapen. Nog steeds ontzettend warm. 'S ochtends in de stad een kapper gezocht voor Joop, waarna we verder naar beneden zijn gereden. Hier onderweg in hokitika een glasblazer bezocht en verder langs de kust een aantal mooie uitzichtpunten bezocht, waarna we sliepen achter een café, dat er nog uitzag van uit de goudtijd, ook van binnen. Hier de goldtrack gelopen.

In de ochtend op weg richting franz josef. Hier de gletsjers bezocht, met een erg mooie helikoptervlucht. Een erg mooie en vette ervaring. Helaas sloeg het weer zo snel om, dat het niet mogelijk was om te landen, maar toch erg indrukwekkend. Hierna doorgereden richting gillespies beach. Hier overnacht met op de achtergrond de gletsjers en aan de andere kant de zee. Na een heerlijke ochtendwandeling aan zee, vertrokken richting wanaka lake. Onderweg gletsjer viewpoints bezocht, de blue springs en de watervallen. Geslapen op boundary creek camping. Hier uitzicht over een meer met in de verte besneeuwde bergtoppen.

Een beetje te lang, maar ook zoveel te zien.

1. Ellen Van Oort:
    12 januari 2019
    Idd weer veel gezien en gedaan.
    We horen vanavond het hele verhaal wel wat uitgebreider. 😗
  2. Piet odrossly:
    12 januari 2019
    Hallo schatjes ,
    Nou nou zeg wat een geweldige mooie foto,s
    De wereld is toch wel heel mooi !!
    Geniet en beleef nog iedere dag dat jullie ver weg
    van huis zijn
    Want er komt een dag dat ................................
    HEEL VEEL GROETJES VAN PIET EN JOSE 👍😊😁❤