Week 22

26 januari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer.
Ondertussen beland in Dunedin. Hier middenin het centrum geslapen met 60 andere, als sardientjes op elkaar, maar top locatie en gratis haha. Stad verkend, authentieke binnen stad met stoomtrein verleden. 'S avonds als zijnde zigeuners met iedereen van de zonsondergang genoten.

'S ochtends de stad nog in geweest, waarna we 26 km doorgereden en recht aan zee parkeerden. Hier mega harde wind, maar toch genoten van het strand en 's avonds gebbq. Na te zijn wakker geworden (als was uit de droogtrommel) van de harde wind. Verder gereden en onderweg op een random strand gewandeld, waar we erg mooie schelpen vonden. Deze worden ook verkocht in souvenirwinkels. Hierna beland op een boerencamping. Hier genoten van de beestjes en de beekwandeling gemaakt. Ondertussen ook al het besef, 60 dagen te leven in een camper/auto. Hoe eenvoudig het bestaan kan zijn en hoe weinig je nodig hebt.

In de ochtend verder gereden, waarna we stopte aan zee, waar gevist werd en we heerlijk hebben geluncht. Hierna in een stadje beland, oamaru. Hier artistiek tentoonstelling/museum van creatievelingen bezocht die met afvalmateriaal werkten en blijkbaar aan veel bekende films heeft meegewerkt. Na ons hier goed te hebben vermaakt, richting onze slaapplaats gereden. Hier aangekomen dachten wij wel even naar zee te lopen, maar er zat een rivier tussen en waaide het behoorlijk hard. Lekker eigenwijs het water in gelopen, waar we er achter kwamen dat de stroming behoorlijk sterk was, was het eindresultaat: we waren zeiknat, 20 meter verder dan gepland, beland aan zee, waarna we door de wind gezandstraalt werden en snel besloten nu een stuk stroomopwaarts het water weer in te gaan en onze weg terug te gaan. 'S avonds verrast door een super mooie bloedmaan.

In de ochtend beland op overnachtingsplek, maar alleen maar sandflies, dus onze route gewijzigd richting een andere overnachtingsplek. Onderweg in de dorpjes lekker rond geneusd in de rommelwinkels. Vintage spullen zijn hier genoeg te vinden. Daarna sliepen we op een mooie camping, waar we nog een verfrissende duik hebben genomen. Na te hebben uitgeslapen, beland op een schapenveiling en onderweg nog crossende jeeps door de rivier bewonderd, beland op een scoutingterrein, hier lekker genoten van de zon en waar joop nog een praatje maakte met de scoutingmensen. Het bleek hoe luxe wij het maar hebben.

In de ochtend besloten onze dag hier vol te maken met relaxen, frisbeeën (41x overgooien was het record) en met het lezen van een boekje het echte vakantiegevoel weer ervaren inplaatsvan constant verplaatsen.

Helemaal opgeladen richting kaikoura om walvissen te spotten en dat onze laatste week hier in gaat voordat we jullie weer komen vervelen.

1. Piet odrossly:
    26 januari 2019
    Hallo reizigers 👫 aan de ander kant v/d wereld

Wederom prachtige foto,s van zoveel moois
    De schelpen zijn prachtig , de natuur is groots en indrukwkkend
    Voor jullie is dit avontuur bijna ten einde , maar wij weten dat dit voor jullie twee smaakt naar meer !!!
    Ben voorzichtig en wij zullen ook weer heel blij zijn als jullie weer thuis zijn 👍👍👍👍
    Dikke kussen van Jose en Piet 👄👄👄👄❤
  2. Ellen Van Oort:
    26 januari 2019
    Nou vervelen nooit fijn als jullie weer terug zijn.😘
  3. Ons pap en mam:
    26 januari 2019
    Leuk, die creatieve plek. En erg mooi al die natuur, rust en ruimte. Daar kan Mierlo niet aan tippen. Maak er maar een mooie afsluitende week van en rust even goed uit voor de terugreis. En we duimen voor jullie, voor die walvissen!