Week 21

19 januari 2019 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Beste lezers,

Weer een week voorbij. Ondertussen beland in Wanaka, met 30 graden de stad verkend, waarna we zijn beland aan het mooie meer. Daar hebben we genoten van een broodje. Wat een drukke bedoeling, dat wel. Hierna doorgereden door de mooie omgeving, naar cromwell. Hier een heerlijk plekje bemachtigd aan het water, waarna een plons niet kon uitblijven. Hier verder genoten van het uitzicht en alle vogels tot de zon weg was. Toen de zon ons wakker maakte en we klaar waren, vertrokken voor een wandeling die meer leek op bergbeklimmen, maar uiteindelijk toch een heel mooi uitzicht. Hierna weer een verfrissende duik genomen en daarna richting queenstown gereden.

Zoals gewoonlijk stoppen we vaak onderweg bij vanalles en nog wat. Zo belanden we onderweg bij een race circuit. Toen we richting de ingang liepen, verder we aangesproken met de vraag: of we al kaartjes hadden ? Dit was niet zo en tot onze verbazing kregen we twee tickets. Na binnenkomst bleken we te zijn beland bij internationale race, bij highlander circuit. Hier ons de hele middag vermaakt, met alle race klasse. Waarna we onze reis richting queenstown vervolgden. Hier aangekomen op de enige betaalbare camping, alweer geluk en de laatste plek te kunnen bemachtigen door snel te kunnen handelen (creatief parkeren).

'S morgens queenstown ingegaan, erg mooi, maar heel toeristisch. In de middag zijn we vertrokken richting lumsden. Hier overnacht op een oud treinstation. Na een nacht regen, 's ochtends vertrokken richting milford sound. Een erg mooie route, waar we halverwege op een doc camping met prachtig uitzicht en het zonnetje hebben overnacht. Hier ons vermaakt door stroom opwaarts de rivier te volgen en er dan in te springen en ons al drijvend voor de camper te laten eindigen.

De volgende ochtend, naar milford sound gereden. Hier de uitzichtpunten bezocht en een wandeling gemaakt, waarna we besloten de mooie route terug te rijden richting lumsden, aangezien je in deze area gek word van de sandflies en se graag 's avonds ook buiten willen zitten. In lumsden aangekomen, opzoek gegaan naar de rivier, waar we na een wandeling (45 minuten) heerlijk konden zwemmen.

Op naar invercargill. Alleen maar boeren, schapen en hooibalen onderweg gespot. Hier door het jaren 50 uitziende stadje gewandeld, waarna we doorreden richting monkey island. Hier recht aan zee gestaan, waar we 's avonds heerlijk in de duinen zaten en we werden verrast door een school dolfijnen. Wat mooi!

'S morgens gewekt door een helikopter, die vermoedelijk iets aan het blussen was. Daarna zijn we verder gereden langs de kustlijn. Hier onderweg vele mooie uitzichtpunten bezocht en we zeeleeuwen mochten bewonderen met jong, wat zijn ze toch mooi en groot. Onderweg ook nog bekeken dat de herdershond hier geen onderscheid maakt tussen schapen en koeien. Hij stuurt ze gewoon in de goede richting. Helaas begon het halverwege de dag te regenen. In de kleine dorpjes maken we altijd even tijd voor de locale rommelwinkeltjes, altijd leuk. Waarna we 's avonds sliepen bij een geëmigreerde duitser, die een camping en pizzaria had. Die erg goed smaakten.

Groetjes vanuit Dunedin.

1. Piet odrossly:
    19 januari 2019
    Prachtig mooi landschap en geweldig om al deze dieren echt in het wild te zien
    Joop die tractor heeft alleen een likje verf nodig , stukje land erbij kopen en dan gaan met die banaan 😁
    Jullie genieten er echt van dat merken we aan de verhalen helemaal top👍
    Gr Piet en Jose Odrossly
  2. Ons pap en mam:
    19 januari 2019
    Wat een mooie omgeving, en mooie beesten. Daar kan Mierlo niet aan tippen! Fijn dat jullie mooi weer hebben,en vaker een mooi stuk gaan wandelen. Jullie boffen maar, nu het hier best koud is. Geniet nog maar eventjes van het mooie weer en de rust.