Week 19

4 januari 2019 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Op naar alweer het laatste avontuur.

Daar gaan we. Na de auto te hebben geparkeerd en een mooi plekje te hebben gevonden op het bovendek, aangezien het 30 graden was, was de zeewind erg aangenaam. Tijdens de 3 uur durende overtocht, genoten van het mooie uitzicht en als extraatje, de grote groepen dolfijnen, die we mochten aanschouwen. Na aan land te zijn gegaan in Picton, 10 km doorgereden waar we een mooie overnachtingsplek vonden, met als uitzicht de startbanen van sportvliegtuigjes. Verder hier mogen aanschouwen, dat medereizigers veelste aardig zijn, aangezien iemand 2 staanplaatsen bezet hield voor vrienden en iedereen dit accepteerde en dus opzoek moest naar een andere slaapplek (freedom camping, max. aantal plekken 12). Totdat de controleur kwam en dit uiteraard belachelijk vond en de jongen natuurlijk duits haha, helemaal wegstuurde van de camping. Voor ons leedvermaak.

De volgende dag doorgereden naar Blenheim. Na hier te hebben rondgekeken, doorgereden naar robin hood campsite. Daar kwamen we aan na een mooie rit door de wijnvelden. Hier een mooi plekje bemachtigd aan zee, waar we genoten van de zon en het verfrissende water. Hier 's avonds gelachen om onze buren, 50+ die volle bak bier dronken, blowen, onverstaanbaar engels praten en toen meende ze nog even met de buks te moeten schieten. Ook hier weer genoten van de mooie sterrenhemel, zoals elke avond. 'S ochtends werden we wakker van de glinstering van de zon op de zee en met het geluid van de golven. Wat wil je nog meer.

Na een ontspannen middag, zijn we doorgereden naar Renwick. Hier overnacht bij de rugbyclub, waar het snikheet was tot laat in de avond en na 's nachts te zijn gewekt door de brandweer, omdat ze een melding kregen. Na fris en fruitig te zijn opgestaan en naar de winkel te zijn geweest voor het oudjaarsbiertje en hapjes, beland op Brown river reserve. Hier besloten om met oud op nieuw te verblijven. Hier bleek dat wij de enige waren die nog wakker waren om 12 uur, maar ons goed vermaakt met vuurwerkgeknal in de verte (veel nieuw zeelanders doen niet aan oud op nieuw).

'S ochtends een stukje teruggereden, waar Joop zijn nieuwjaarsduik heeft genomen. Na een stuk te hebben gereden, beland op een rommelmarkt, daarna besloten om 120 km door te rijden naar het abel tasman park. Hier op een grote camping beland, die volstond met locale hippies, die hier verbleven met hun busjes, onder de brug. Ook hier heerlijk afgekoeld in de rivier aangezien de temperatuur erg prettig is en ondertussen ook mensen te hebben bekeken.

De volgende morgen gaan zwemmen op een erg mooie locatie, die we onderweg hadden gespot, waarna we besloten om verder omhoog te rijden richting de zee. Na een nachtje te zijn geschut door de harde wind en onze strandwandeling te hebben gedaan, terug gereden naar het abel tasman park, waar we een wandeling hebben gemaakt naar de waterval en waar we genoten hebben van de mooie rotspartijen en mooie stranden.

Pfff wat een lap tekst.

1. Ons pap en mam:
    4 januari 2019
    Wat een geweldig mooi land! Dat hebben jullie maar mooi mogen aanschouwen. Leuk verhaal, hou vol dat schrijven. Geniet er maar lekker van. En maak maar mooie foto s.
    Veel liefs , ons pap en mam.
  2. Ellen Van Oort:
    4 januari 2019
    Mooie.foto's.
    Echte plekken om met schitterd weer te bezoeken en van te genieten.
    Geniet er nog van want het aftellen is begonnen. 😗