Week 18

27 december 2018

Na een warme autorit, beland op de enige gratis kampeerplek in de omgeving, waar we normaal bijna altijd alleen staan, staan we hier met 50+ campers. Hier genoten van het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen in de verte en 's avonds gewandeld aan de rivier.

De volgende morgen taupo in gereden en de stad verkend. In de middag naar de haku falls gewandeld, waar we het natuurgeweld hebben bewonderd. Na gewekt te zijn door 2 locale raggie figuren, die het nodig vonden om al vroeg muziek te moeten gaan spelen. Helaas recht naast ons, haha. Hierna verder gereden richting waikoko campsite (turangi). Onderweg gestopt voor een wandeling, hier werd volop gevliegvist, waar tot de 6 pond zware forellen zwommen (joop zijn vissers hart ging harder kloppen). Aangekomen op de camping, onszelf tegoed gedaan aan een steenkoude douche in de rivier. Helaas de rest van de dag regenachtig.

'S morgens optijd vertrokken om de tangariro crossing te lopen. Een erg bekende wandelroute van 19,4 km, door een erg mooi gebied, met de besneeuwde toppen. Na deze zware, maar prachtige tocht, nog even 150 km doorgereden naar piripiri camping (dannevirke), waar het helaas hard begon te regenen. Hier de beentjes omhoog gelegd en goed gegeten om 's ochtends via een mooie binnendoor route, doorgereden richting woodville. Hier net als heel nieuw zeeland, onze kerstinkopen gedaan en ons voorzien van eten voor de komende dagen. Daarna zijn we doorgereden naar woodville ferry reserve.

Hier een erg mooie plek bemachtigd aan het water met eigen picknickbank en genoten van het zonnetje, de eerste dag. De volgende dag besloten om een dag niks te doen (mocht wel na al die dagen) en bleek het de perfecte dag, want het regende de hele dag. Met een volgeladen batterij, gingen we weer op pad, richting alfredton domain camping.

In de beschrijving stond, tennisbaan. Toen we er waren volgens onze tomtom, bleek er een poort dicht en liepen er schapen in de wei. Echter zoals het echte nederlanders betaamd, was het hek zo open, auto erdoorheen, hek dicht en kwamen we bij een betonnen soort van tennisveld. Hier mooi geparkeerd en we wisten dat we hier als enigste zouden staan. Hier onze kerstavond doorgebracht met lekker eten, biertje en een flesje wijn, met op de achtergrond schaapsgeluid en het gezoem van honderden bijen in de boom.

'S ochtends weer verder gereden richting bucks road campsite (featherstone). Hier de 2 kerstdagen helaas regenachtig gevierd, met lekker vlees en tomaatuien salade van moeders en genoten van een echte kerstfilm. Je moet wat, als het regent. Na heerlijk te hebben geslapen van de wijn, 's ochtends doorgereden naar Wellington. Hier naar het papa museum geweest en rond gelopen door wellington, waar gelukkig de zon ons toescheen. 'S middags boodschappen gedaan, zodat we met een voorraad en een volle tank morgen de boot op kunnen naar het zuidereiland. Vanavond slapen we dicht bij de ferry, zodat we niet zo ver meer hoeven te rijden, bij camp elsdon (porirua).

Geniet van jullie vrije dagen, doen wij ook. Tot op het zuidereiland.

1. Ons pap en mam:
    27 december 2018
    6-ponds zware forellen , visserslatijn of....................?
    Misschien gedroomd na twee flessen wijn.
    Kun je ook skieen op de bergen ?
    Go on
    Berrie & Wenda
  2. Ellen Van Oort:
    27 december 2018
    Veel plezier op het zuidereiland.
    Geniet van de laatste maand. 😘
  3. Piet odrossly:
    27 december 2018
    De kerst is weer om , nog enkele dagen en dan is 2018 ook weer voorbij , voor ons een redelijk normaal jaar ? maar voor jullie beide een jaar waar jullie in de toekomst nog heel vaak aan zullen terug denken
    Jose en ik wensen jullie een mooie jaarwisseling wel ver van jullie familie en vrienden maar wel in een land waar iedereen wel eens naar toe zou willen

Dikke knuffel en nog veel plezier
    Gr Piet & Jose
  4. Piet odrossly: