Week 17

19 december 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Onder het motto van geen wifi, 2 dagen te laat geplaatst.

Na een flinke gravel weg, waar we twijfelde of we wel goed reden, aangekomen midden in het bos waar we een mooi plekje aan het water vonden. Hier bleek dat je vuur mocht maken, dus joop meteen enthousiast op zoek naar hout. Het bleek dat we alleen lucifers bij hadden en lukte het na wat voorbereiding met 1 lucifer (hij was er erg trots op). Waar we dachten helemaal alleen te overnachten, kwamen er nog 2 jagers. Deze gingen 's avonds de bossen in. Echter was ons plan om de night life wandeling te doen, die hier aanbevolen werd. Deze werd gewijzigd naar een ochtend wandeling. Na deze wandeling zijn we weer vertrokken en stuurde de tomtom ons letterlijk door de bossen en kwamen we gelukkig na 93 km gravel weg, berg op en af, aan bij een mooie overnachtingsplek aan het meer.

Hier genoten van het uitzicht en waar we 's avonds een bezoekje kregen van een voskoesoes die nieuwsgierig kwam kijken. De dag erop doorgereden naar wairao, waar we alles weer hebben opgeladen in de bieb en 's avonds hebben geslapen op een groot parkeerterrein. Omringd door duitsers. Lijkt wel of heel duitsland met een busje hier rond rijd. Na 's ochtends te zijn gewekt door winkelend publiek, gedoucht bij een lokaal zwembad, waarna we zijn doorgereden richting de kust. Waar we door de heuvels, tussen de schapen door aankwamen bij een mooie groene plek tegen de duinen. Hier geprobeerd de trek naar de zee te lopen. Het bleek dat dit niet mogelijk was door de slijk en de bramenstruiken. Helaas begon het hierna flink te regen. 'S ochtends een tweede poging gedaan en erin geslaagd het strand te bereiken. Hier bleek het strand vol te liggen met hout en botten van dieren. Op de terug weg, kwamen we de boer tegen en konden we achterop de buggy meerijden tot aan de camping. Toen onder het genot van de zon, doorgereden naar napier.

Hier zijn we meteen doorgereden naar de overnachtingsplek, aangezien er maar 8 legale plekken waren om vooe niks te overnachten. Gelukkig hadden we hier nog een plekje en tot onze verbazing was dit de locatie recht aan het strand. Hier te voet richting de winkels gewandeld, wat geen straf was, aangezien het 30 minuutjes wandelen was langs het strand. De rest van de dag genoten van de zon aan het water. 'S ochtends om 7:30 gewekt door de locale gek met luidde kerkelijke muziek. Erg tof! Toen maar opgestaan en na een ontbijtje met zeezicht, richting de stad gewandeld, waar we belandde op de locale rommelmarkt en groentemarkt. Hier de mierlose kers gekocht en deze opgegeten op het strand en de rest van de stad bekeken. Veel streetart, veel mooie oude auto's en motoren.

Op naar taupo.
P.s. het fijne kerstdagen gewens en iedereen die winkelwagens vol eten en drinken inslaan is nog steeds erg vreemd zo, in de zon.

1. Ellen Van Oort:
    19 december 2018
    Genieten is het en wat zijn jullie bruin.
    Mooi fikkie trouwens Joop.
    Geniet er verder nog van. 😗
  2. Piet odrossly:
    19 december 2018
    Hallo jullie tweetjes
    Zo te zien willen jullie er blijven ?
    Leuk voor ons hebben wij een leuk vakantie adres om een heen te gaan 😊😊
    Je weet guus en mij wel vinden als we het huis daar moeten komen bouwen
    Geniet beleef en ervaar de mooie dingen van alle dagen
    Heel veel plezier en fijne kerstdagen en een goeie roets
    Gr Piet