Week 1

11 augustus 2018 - Khao Sok, Thailand

Hallooo,

Afgelopen maandag was het dan zover. Vroeg opstaan, tassen klaarzetten en optijd richting schiphol. Aangekomen op schiphol kunnen we gelijk al inchecken bij onze vliegtuigmaatschappij. Pfoeh gelukkig optijd aangesloten, want nu komt er een lange rij. Na het inchecken zijn we nog even terug gegaan naar de hal en hebben we nog wat gedronken en gegeten. Nu toch wel tijd om afscheid te nemen van de ouders en richting de douane te gaan. Alles ging heel soepeltjes zonder enkele problemen. Nu opzoek naar onze vertrekhal want we vliegen om 15:40. Uiteindelijk ongeveer een uurtje vertraging, gaan we het vliegtuig in. Super luxe vliegtuig en de vliegreis duurt 4,5 uur. Lekker filmpjes gekeken en rond 21:30 zijn we aangekomen op het vliegveld in Egypte. Wat een warmte en een drukte. Tijd genoeg hebben die mensen hier. Met een beetje voordringen staan we bijna vooraan. Paspoort laten zien en door. Aangekomen bij de douane. Wat een controle, mensen gaan door de poortjes, er weer uit en weer terug,, oke? Weer een stapje verder, de scan zoals dat bij ons is. In Egypte: mannen in de ene rij en de vrouwen in de andere rij. Schoenen uit, lachen een keer en je bent gecontroleerd. Wachten op de volgende vlucht. 23:30 we kunnen boarden, wat een groot maar minder luxe vliegtuig. Al snel stijgen we op en ik lag al meteen te slapen, want de vlucht duurt ongeveer 9 uur. Ik lig vrij wel te slapen en om iets over 00:00 krijgen we warm eten,, wat een tijdstip, een paar uur geleden om 18:00 hebben we ook al warm eten gehad. De hele vlucht hebben we lekker liggen slapen dus het is snel ochtend geworden. Om 07:00 gewekt om te eten,, alweer? Nog paar uurtjes en dan zijn we er. Na wat hevige turbulentie zijn we geland op het vliegveld van bangkok. Zoeken waar we heen moeten, zo groot hier. Ja we moeten hierheen!! Aangesloten bij de paspoortcontrole, checken ze je paspoort en er word een foto gemaakt. Op naar onze bagage, die er al meteen lag. Nou dat ging soepel :). Nu geld wisselen en telefoonkaartje kopen. Buiten het vliegveld staat meteen een meneer met de bus naar khao san road. Voor €1,50 een uurtje in de bus en dan zijn we bijna bij ons hostel. Uitgestapt op khao san road een taxi aangehouden voor ons af te zetten, maar die snappen er niks van. Hmm dan maar lopen? Looproute aangezet op maps en dan zien we wel. Bepakt met voor en achter een grote tas lopen we door de drukte. Paar keer fout lopen en vragen, maar niemand geen idee. Ondanks dit toch gevonden terwijl we er al een keer voorbij waren gelopen vanuit de andere kant. Eindelijk in de kamer, lekker dutje doen. 'Savonds bangkok verkennen. Pfoeh wat een drukte en stank van uitlaatgassen, eten en rioleringlucht. Op khao san road gegeten, de straat die 's avonds begint de leven. Volgende dag bangkok zelf gaan verkennen en tempels bekeken. Na paar dagen klaar met de drukte en de stank, gaan we op naar khao sok, weer 12 uur reizen. 20:00 vertrekken en om 01:00 een tussenstop om te eten, wat bij de reis zat. Een grote hal waar we binnen komen en aan een tafel werden gezet met andere locals. Bakje met rijst en water en op een draaischijf verschillende gerechtjes die je erin moet doen. Wat is dit? Vraagt Joop aan een local. Een krokant springende vis uit de oceaan. Hierbij laat die een foto zien en zegt: zo ziet het eruit als die is gevangen en zo ziet die eruit als die gebakken is. Oke, bedankt meneer nu is het nog smakelijker. Aangekomen in khao sok en in onze boomhut, met allemaal aapjes om ons heen, gaan we lekker relaxen vandaag.

Byeeeee.

1. Ellen Van Oort:
    Het begin is gemaakt.
    Heel veel plezier en goed uitkijken.
    Tot horens 😗
  2. Ellen Van Oort:
    Leuk mooi verslag.
  3. Ons pap en mam:
    11 augustus 2018
    Hei echte stadsmensen!. Geniet ervan ,chil zelf ook en doe de groeten aan jullie aap. Als jullie je zonnebril etc. missen, kijk even in de boom. En zoals het een echte thai betaamt:altijd blijven lachen(hahaha). Ben benieuwd naar het vervolg.
    vaders en moeders oftewel ons pap en mam. Haudoe............
  4. Anne:
    11 augustus 2018
    Klinkt erg leuk allemaal. Geweldig om mee te maken. Nu leer je echt alles eten. Geniet er samen van. Wacht weer op je volgende verhaal
    Gr uit Stiphout
  5. Maria Gerrits-Kock:
    13 augustus 2018
    Nu lekker genieten en mooie herinneringen maken
  6. Tess:
    18 augustus 2018
    goed begin! hele fijne reis verder!
  7. Fam. Guus odrossly uit "Zitterd".:
    10 september 2018
    Hoi christie en joop.
    Wat een avonturen allemaal.
    Knap dat jullie dit op deze leeftijd al allemaal aandurven. Deze tijd zal jullie je hele leven bij blijven....zeker te weten.
    Geniet van jullie avonturen...want wie verre reizen maakt kan veel verhalen.
    Veel groetjes van ons allemaal.
    Pas verder goed op jullie zelf.
    Good luck!
  8. Nicole:
    22 september 2018
    Hoi christie en joop, ik ben net estart met lezen van jullie prachtige avontuur. Leuk dat ik mee mag kijken en zien en lezen hoe mooi t is. Pas een verslag gelezen dus nog wat te gaan maar t ziet er nu al goed uit en prachtige foto's. Dat zie je in films te bizar om te weten dat t echt bestaat.
    Wat n bijzondere plek om je verjaardag te vieren he joop. Nog gefeliciteerd kerel 😉😁. Geniet volop samen van jullie prachtige trip. Heel veel plezier van jack en mij💋