Week 2

22 augustus 2018 - Chiang Mai, Thailand

Verlaten deel 2

Khao sok, na aankomst regen en nog eens regen, fijn zo'n regenseizoen. De mensen van het hostel waren er ook wel klaar mee na 3 maanden. Na de eerste nacht wakker te zijn geworden van apen die op je boomhut klimmen en het bijna stikken in de klamboe verder lekker geslapen. 'S morgens weer verhuisd naar een ander hutje ( met airco), het dorpje ingegeaan en besloten een dagje effe te relaxen en de natuur om ons heen te bekijken. Ook meteen een dagtrip geboekt naar het national park. Tussen de regen door veel apen, vogels en een vervelde slang te hebben gevonden 's avonds lekker gegeten en optijd naar bed. De volgende dag vroeg op richting het park. Hier aangekomen werd het weer steeds beter, kregen een leuke kleine man als gids en daar gingen we. Op de houten boot met automotor achterop, die mocht functioneren als buitenboord motor. Onderweg een flinke regenbui gehad, maarja dan maar poncho aan en stilzitten. Ondertussen genieten van het groen en de hoogte van de bergen bezaaid met groen, echt super mooi. Hierna aangekomen aan het begin van onze jungle tocht van een uur heen richting de grot. Wat erg opviel was het geluid dat het bos maakt en dat je ze echt niet ziet zitten de dieren. Onderweg de tarantula spin, vleermuizen en vogels te hebben gezien, door met een bootje richting de grot. Hier ook onder leiding naar binnen met een gids en gekeken naar het gene wat daar door de tijd heen is ontstaan. Kunnen ons nu ook voorstellen dat de thaise jongens in de grot heel veel geluk hebben gehad. Daarna weer uurtje terug berg op en af door de modder waar mede mensen ons voorbij zijn komen glijden ( jungle tocht op nikes) dat werkt niet. Weer blij met onze wandelschoenen. Hierna naar de drijvende huisjes hier lekkere lunch gehad. Hierna lekker gezwommen en met de kano op pad geweest en hier nog apen gezien. En daarna weer terug richting de bewoonde wereld. Een echte aanrader om heen te gaan. Terug in khao sok alles nog gewassen en weer ingepakt om de volgende dag weer door te gaan naar khao sok ( eiland) half 8 de minivan 2 uur verder met een dolle caufeur die echt niet kon rijden aangekomen bij de ferrie. 5 uurtjes voor de boeg ( overigens steen koud op die boot) en natuurlijk geen trui in de dagpack zitten dus dan maar de poncho gebruiken om warm te worden. Aangekomen in de avond een frot hostel gehad maargoed ook niks uitgepakt en gaan slapen en 's morgens vroeg door naar ban's diving resort en hier gaan we onze duikcurses volgen. Hier aangekomen alles super luxe en goed geregeld, de rest van de dag lekker in zee gezwommen en aan het zwembad gelegen. Want hier is het toch een lekker weertje. 'S avonds 2.5 uur naar film gekeken over duiken. Hierna naar bed volgende dag half 8 zwembad sessie, alle basis kennis, eigen maken van spullen en aandoen en te water. Hier de basis van duiken geleerd en bepaalde noodprocedures. Hier bleek helaas dat het kristie niet lukt om langere tijd onderwater te blijven. Dus die moest noodgedwongen maar ook voor eigen veiligheid afhaken. Ik heb met de rest nog de laatste dingen in het zwembad geoefend en dan mag je de volgende dag al de zee in. 2 duiken tot 12 meter en hier ook de verplichten onderdelen gedaan onderwater om te zorgen dat je de padi aan het einde krijgt. En kristie was wel ook mee de zee op. Dus die ondertussen wat mooie foto's gemaakt en meegekeken. Weer terug op land alles afgespoeld en opgeruimd en een dutje doen. Kost erg veel energie dat is wel duidelijk. En morgen weer 2 duiken tot 18 meter op de planning. Deze ook goed afgerond en de laatst duik ook echt lekker ontspannen een funduik gemaakt. De padi behaald en mag ik overal ter wereld tot 18 meter duiken. 'S avonds lekker met de hele groep van het duiken wezen eten en daarna lekker opstap geweest.
Het bevalt ons zo goed op het eiland dat we hebben besloten 2 nachten langer te blijven. De eerste dag lekker een brommertje gehuurd en over het eiland gecrosst en onderweg lekker de rustige strandjes bezocht en te hebben genoten van de mooie uitzichten op de verschillende viewpoints. De volgende dag hele dag mee met snorkeltrip. Hier kon kristie ook genieten van het mooie onderwater wereld. Veel moois gezien en hadden gelukkig 2 haaien gezien. Alleen halverwegen kreeg kristie veel last van zeeziekte. Helaas maar ook dit weer eens ervaren hoe vervelend het ook is. ( nu voorbereid met wat pilletjes) dus uiteindelijk heel blij om weer op de wal te staan. 'S avonds laatste avond lekker aan het strand gegeten en hierna naar een vuurshow geweest stukje verder op het strand. En uiteraard hiervan genoten met een lekker drankje in de hand!
De volgende morgen weer vroeg op om te vertrekken naar het noorden van thailand!

1. Ellen Van Oort:
    Goed verhaal Joop.
    Op naar week 3 samen. 😗
  2. Carly:
    22 augustus 2018
    Wauw, super leuk om te lezen! Lekker genieten samen!
  3. Catri:
    22 augustus 2018
    Mooie belevenis en leuk om te lezen jullie reis alleen zonde voor kristie dat ze niet kon duiken en dat zezeeziek werdt kijk uit naar de foto’s en t verslag van week 3
  4. Ons pap en mam:
    22 augustus 2018
    alweer een heleboel gezien,en beleefd. Zoveel dat het leuk is een reisverslag te maken,uiteindelijk weet je het niet meer. Dus hou vol en benoem ook de leuke hostels.
    Leuk om te weten dat het jullie goed bevalt op reis, een hele belevenis.
  5. Maria Gerrits-Kock:
    23 augustus 2018
    Wat maken jullie mooie herinneringen!
  6. Bea:
    23 augustus 2018
    Wat een geweldige reis maken jullie samen ... mooi hoor!!
  7. Nicole & Kevin:
    29 augustus 2018
    Wat een geweldige avondturen!!
    Jammer van het duiken Kristie, ik volg nu ook de opleiding anders hadden we mooi samen kunnen duiken😉

Geniet van jullie ervaringen en veiligheid voorop👍🏻

Veel plezier samen wij wachten jullie volgende ervaring af.