Week 9 en 10

16 oktober 2018 - Sihanoukville, Cambodja

Daar gaan we weer, dit keer een echte lokale bus vol met locals en een paar franse backpackers. Na een mooie rit door het half overstroomde Cambodja, kunnen we de conclusie trekken dat de wegen hier meer dan prima zijn. Bij het naderen van Battambang, volgens maps.me kwamen we tot de conclusie dat we een heel eind van het centrum werden gedropt. Hieruit stappend, overvallen door menigte tuktuk drivers, diegene gezocht die wij een keer konden oplichten inplaatsvan andersom. Aangekomen in het hostel, bleek deze plaats een echte handels stad, voor de omringende boeren omgeving. Na onze tassen te hebben gedropt, opzoek gegaan naar een lekker eet tentje en deze te hebben gevonden, genoten van een goede maaltijd en vanaf de eerste verdieping van het restaurant gekeken hoe het markt leven er op straat uitziet.

De volgende dag de stad verkend te voet, konden we de conclusie trekken dat ook hier afval een groot probleem is. Hierna kwamen we terecht bij een grote bruiloft, waar iedereen van kon meegenieten. Kei hard muziek galmde door de straten. 'S avonds bedacht op zoek te gaan naar een pizzaria. Na onze bestelling te hebben door gegeven en 1 pizza te hebben ontvangen, bleek dat we na een half uur wachten, de tweede niet meer kregen en we weten nog steeds waarom niet. Aangezien Engels echt niet haalbaar was. Toen maar op straat een bord rijst gegeten. De volgende morgen op dag tour met de tuktuk langs een krokodillenfarm en naar door vragen bleek dit een fokkerij puur voor de huid. Toen door naar een lokale drankstoker, waar bleek dat drank ik elk land gebrouwen word. Na hier natuurlijk te hebben geproefd, zijn we nog bij een lokale vismarkt geweest en hebben we gezien hoe lokale gerechten worden gemaakt en hoe lokale producten worden gemaakt van rijst. We zijn ook over de wel bekende bamboe trein gegaan. Verder zijn we deze dag veel leuke dingen te weten gekomen door alles wat onze gezellige chauffeur vertelde tijdens het rijden. De volgende morgen weer verder richting de hoofdstad Phnom Penh.

Na een goede busrit van 6 uur, gezellig tussen de locals en alles wat maar in de bus past, aangekomen in de drukte van de stad. Hier aangekomen bleek het hostel prima, maar niet top. Dus meteen gekeken voor een ander hostel. Na de volgende dag een aantal hostels zijn afgelopen bleek, dat de andere hostels nog minder waren. Over Phnom Penh kunnen we na een aantal dagen verblijf, het volgende melden: je kunt er prima rond wandelen en mensen kijken, lekker wandelen aan de rivier, dat er ontzettend veel afval overal ligt en je het lekker overal ruikt en er veel Europese pensioen, suiker opa's rondlopen. Verder zijn we een dag bij de killingfields en de s21 gevangenis geweest, waar we de brute geschiedenis van het land hebben kunnen zien en lezen. Deze ervaring was er weer één om over het leven na te denken. Na elke ochtend lekker wakker te worden op 7 hoog met een mooi uitzicht over de stad en een lekker ontbijtje, was het weer tijd om op weg te gaan naar Sihanoukville. Tijdens het regelen van het vervoer, bleek dat er een 3 daagse vakantie was, waardoor we in een lekker overvolle miniven. Een 4 zits bank in Aziatische schoudermat, zijn 2 Europeanen.

Hoppa uit de miniven, in de tuktuk, op weg naar de Vietnamese ambassade om ons visa vast te regelen. Dit was in 10 minuten geregeld en konden het de volgende morgen ophalen voordat we met de boot richting Koh Rong (palm beach) gingen. Na 2 uur varen, kwamen we aan op palm beach. Hier was onze thuis basis voor de komende 6 nachten. Hier hebben we genoten van de rust, het mooie strand en zijn we een dag naar het lokale dorp gewandeld, waar je 20 jaar terug ging in de tijd. Verder zijn we een dag naar lonely beach gewandeld, waar we hebben geluncht en genoten van de andere kant van het eiland en zijn lekker wezen kanoën en snorkelen. De foto's spreken voor zich. Na helemaal te zijn uitgerust, zijn we na weer een mooie boottocht, de komende dagen weer in Sihanoukville om hier de boel te verkennen.

Tot de volgende

1. Ellen Van Oort:
    16 oktober 2018
    Weer veel gezien en gedaan.
    Ook lekker een paar dagen rust.
    Geniet er verder nog van en op naar week 11 en 12.
    Tot de volgende skype. ♥️😗
  2. Anne:
    20 oktober 2018
    WoW dat is nog eens mooi overnachten bij dat mooie strand en blauwe water. Geniet er nog van samen