Week 16

10 december 2018 - Waiotapu, Nieuw-Zeeland

Hallo hallo,

Wat gaat de tijd snel. Na het noorden te hebben gehad, weer terug richting Auckland. Hier een ovovernachting gehad bij een grote brede kiwi, die rugby speelt. Hier weer even genoten van de drukte en de gekte van kerst inkopen. De volgende dag erg slecht weer, dus Auckland centrum maar met de auto doorkruist en bekeken.

Na een goede tip, erg veel plekken waar je gratis kan overnachten ontdekt, dus op weg naar de eerste locatie als test. Na een mooie regenachtige rit, aangekomen bij een rugby club, waar het lekker vol stond met backpackerbusjes. De rest van de dag binnen ons vermaakt in de auto en langs het greenstone museum geweest. De volgende morgen doorgereden richting het goudwinnings gebied. Hier rond gewandeld door de ruïnes en oude mijngangen, erg mooi. Hierna doorgereden naar nagerau. Hier overnacht en genoten van de lang verwachten zon (iedereen klaagt dat de zomer lang weg blijft). De volgende morgen doorgereden naar tapu, hot water beach. Erg leuk, maar mega druk en veelste fris.

Na aangekomen te zijn bij een soort van hippie communitie met onderandere 3 mops hondjes, waar we een rondleiding kregen over het terrein, werd ons duidelijk dat hier veel backpackers voor lange tijd verbleven. Na aan de praat te zijn geraakt met wat duitsers, bleken we midden in de advocado streek te zijn beland, waar veel backpackers werken. Hier 's avonds flink gebruikt gemaakt van de campingkeuken (wel een keer fijn met meerdere pitjes koken) en een keer uitgebreid gegeten.

'S morgens vroeg op en naar de movieset van de hobbit gegaan, met super mooi weer. Erg mooi om door je eigen filmset te lopen. 'S avonds bij familie oparau road house geslapen en genoten van het uitzicht op zee. 'S morgens richting het strand, waar we zwart zand aantroffen en een mooie kustlijn. Toen naar mangaokewa scenic reserve, in kuiti. Hier een middag gewandeld en afgekoeld in de bergbeek. Na 's ochtends nog een wandeling te hebben gemaakt en onze drinkflessen te hebben gevuld in de beek (fijn zo schoon water uit de natuur), doorgereden richting lake maraetai, erg mooie locatie aan een meer, waar bleej dat alle rijke boeren met te mooie jeeps en grote boten voor te wakeboarden, hier zorgde voor ons vermaak. Hier genoten van de zomerzon en lekker gezwommen in het meer.

Na te zijn gewekt door de locale gemeentewerkers die met machines bezig waren, doorgereden naar rotorua, de stad met de warm waterbronnen/geysers. Hier ondervonden dat het altijd stinkt. Doorgereden naar waiotapu, hier de waterbronnen bezocht. Wat een erg mooi was om te zien. Na hier te hebben rondgewandeld, door naar onze overnachtingsplek met warme douche, schrijven we nu ons verhaal tussen de damp die uit de aarde komt.

1. Ellen Van Oort:
    10 december 2018
    Alweer veel gezien en gedaan.
    En het weer is nu ook goed.
    Geniet er nog van samen ♥️